Nii Selveri kui ka Coopi kliendid on viimastel nädalatel harjunud, et e-poodides ei pruugi vabu aegu leida olla lihtne isegi kümme päeva ette. Anderson ja Mäesalu tõdesid, et eriti südaöösel kasvab "liiklus" nende veebilehtedel hüppeliselt - just siis saavad uued "aknad" e-poes saadavaks ja nutikamad püüavad seda "saladust" ära kasutada.

"Imetabane on mõelda, kuidas kümme päeva ostud ette planeeritakse. Need ajad kaovad välgukiirusel. Kesköö järel on, nagu maksuamet avab tuludeklaratsioonide esitamise, samasugune olukord valitseb. Oleme uurinud veebiliiklust keskööl, see on mitmekümnetes tuhandes mõõdetav. Need on üllatavad näitajad, millega pole osanud arvestada," tõdes Anderson.

1x
00:00

Mõlemad kinnitasid, et poed on suutnud oma e-kaubanduse võimekust mitmekordistada, ent järjekordi pole see vähendanud - saadaolevad ajad broneeritakse lisandunud mahust hoolimata.

Mäesalu sõnul on poed suutnud mitmekordistada oma e-kanalite võimekusi, ent pudelikaelaks pole kullerid, vaid kaupade komplekteerimine.

"Kui enne moodustas e-kaubandus mõne protsendi jaekaubandusest, siis kui äkki soovime selle viia elektrooniliseks, siis meil lihtsalt ei ole infrastruktuuri selle ära teenindamiseks. Üks asi on kullerautode juurde võtmine, teine laomajandus, mis sinna juurde peab tulema. Meile tuleb palju pakkumisi, kus inimesed tahavad tulla appi kaupa kokku panema, aga tegelik põhipudelikael on selle kauba kokkupanemine. Kauplused ei ole disainitud e-kaubanduse jaoks kauba kokku panemiseks. Nii meil kui ka Selveril on e-kaubanduse teenindamiseks niinimetatud pimepood, aga see on ühe kaupluse mõõtmetes. Seal see probleem praegu peitub," ütles ta.