Eile õhtune Helsingi-Tartu lennuk jõudis Põltsamaa lähedusse, tegi seal paar ringi ja suundus tagasi Helsingisse. Planeeritud väljalend Helsingist oli kell 23:55, tegelik õhkutõus aga kell 00:34.

Lennuk pidi saabuma Tartu lennuväljale kell 00:40 ning veel ööselgi oli eeldatavaks saabumisajaks märgitud kell 01:45.

„Finnairi poolt kõik tegutsemine tagasi Helsingis abivalmis ja hea, aga murelikuks teeb fakt, et venelaste segamine ei lase meid koju,“ kirjutas lugeja.

Miski segas GPS-i andmeid

Lennufirma kinnitab GPS-i häiret. „Piloodid on GPS-häiretest teadlikud ja lennukite süsteemid tuvastavad GPS-häired kiiresti,“ sõnas ettevõte. Nad lisasid, et lennukid kasutavad õhusõiduki asukoha arvutamiseks mitmeid allikaid, mille abil on võimalik hoida sobivat navigatsioonitäpsust tundide jooksul isegi siis, kui GPS ei ole töökorras.

Ettevõte lisab, et kahjuks pole neil võimalik hinnata GPS-häirete allikat või põhjust. „Kuid loomulikult on igasugune tegevus, mis üritab häirida kommertslendude ohutut ja tõrgeteta toimimist, hukka mõistetav.“

Enamikul lennujaamadel on olemas tavapärased lähenemistehnikad, mis võimaldavad maandumist ilma GPS-ita. „Tartu on siiski üks väheseid lennujaamu, kus lähenemisprotseduurid nõuavad GPS-signaali, mistõttu maandumine ei olnud võimalik".