Politsei sai teate, et 11. aprillil helistas keegi tollele mehele ja teatas, et tema telefoninumber blokeeritakse ja selle vältimiseks peab ta tuvastama ennast eesti.ee lehel. Pärast Smart-ID-ga tuvastamist helistati kannatanule infoga, et tema Smart-ID kontole on lisatud võõras seade ja tema nimele on kelmid vormistanud kiirlaenutaotlusi. Nende tühistamiseks ühendati kannatanu Swedbanki turvaosakonna väidetava spetsialistiga, kes WhatsAppi rakenduse kaudu soovitas kannatanul jagada enda telefoni ekraanipilti.

Seejärel juhendati meest korduvalt sisestama Smart-ID PIN-koode. Kannatanut veendi turvaliseks hävitamiseks üle andma ka enda Coopi pangakaarti, millele saadeti kokkulepitud kohta järele sõiduauto, mille tagaklaasil olid lõvi kujutised ning kirje „Inkassaator“. Kannatanu andis neile teada sedagi, mis on tema kaardi PIN-kood.