Kodumaine takso- ja sõidujagamisteenus Taxify muutis hinnakirja ja äpi välimust. Proovisime järele.

Alustame sellest, et peale hinnalangetuse muutis Taxify ka äpi välimust. Kui varem sai äpi kasutaja valida lähedal asuvate autode vahel ja kontakteeruda meelepärase auto juhiga, siis nüüd saab valida viie üldkategooria vahel: tavaprivaatjuhid, premium-privaatjuhid, tavataksod, premium-taksod ja maksitaksod.

Jätame praegu fookuse privaatjuhtidele ja keskendume kõige tavalisematele sõidujagajatele, keda esmaspäevast kehtiv hinnalangus puudutab. Edaspidi on sõidualustustasu nende puhul 0,99 eurot, kilomeetritasu 0,35 eurot ja ajatariif kuus eurot tunni eest. Sõidu miinimumhind on 2,50 eurot. Uued hinnad kehtivad ainult Tallinnas.

Uberi puhul on sõidualustustasu 1,30 eurot, kilomeetritasu 0,30 eurot ja ajatariif on nagu Taxifylgi kuus eurot. Ka Uberi miinimumhind on 2,50 eurot.

Taxify uue kujundusega äpis on palju muutunud. Enne nägi konkreetseid autosid, auto kaugust, hinda ja vanust, aga nagu öeldud, on nüüd ainult viis anonüümset kategooriat. Kui valida tavalise autoga privaatjuht, oma asukoht kaardil tähistada ja auto tellida, käib edasine peaaegu nagu Uberis. Äpp kontakteerub lähedal asuvate vabade privaatjuhtidega ja kes kutsele esimesena reageerib, see ka kohale sõidab.

Juhti tuli kaua oodata

Sellise valiku miinus seisneb selles, et kutsele võib reageerida mõni parasjagu eriti kaugel asuv juht. Nii juhtus katse tegemise päeval kahel toimetuse töötajal, kellele äpp näitas prognoositavaks takso saabumise ajaks viis minutit, kuid kui takso oli tellitud, selgus, et juht on kliendist 22 minuti kaugusel. See aga on peamine, mis eristab Taxifyd Uberist: Uber juhte nii kaugelt ja nii pika saabumisajaga kliendini ei suuna.

Eriti puudutab see probleem Taxifyd kasutavaid ärikliente. Nimelt ei teeninda ärikliendi kontoga Taxify kasutajat sugugi kõik taksod. Kui äriklient hakkab taksot tellima, näeb ta ajaprognoosi, mis on arvutatud kõiki vabasid autosid silmas pidades. Kuid kui takso tellida, on saabumisaeg algul kuvatust märksa pikem, sest kõige lähemal asuv ei pruugi ärikliente üldse teenindadagi.

Äpp näitas takso saabumise ajaks viis minutit, kuid kui takso oli tellitud, selgus, et juht on kliendist 22 minuti kaugusel.

Ka Taxify äpis asuv kaart ei toiminud korrektselt. Katse algul liigutasime tähise Narva mnt 13 hoone peale, kuid äpp näitas selle aadressiks olevat Raua 7. Kaardi visuaal oli nihkes sellega, mis luges kaardi andmeid: tähist Karu tänaval asuva sünagoogi peale liigutades ilmus äppi aadressiks Narva mnt 13. Privaatjuht saabus igal juhul õigesse kohta, Narva mnt 13 hoovi, mitte sünagoogi ette.

Sellega Taxify kaardiäpardused ei lõppenud. Võtsime sihiks Laagri Rimi hüpermarketi ja see sai ka sihtkohaks sisestatud. Taxify äpp aga pakkus juhile, et Laagrisse jõudes võiks Pärnu maanteelt Veskitammi tänavasse pöörata. Selleks ületasime raudtee. Taxify kaart juhatas autot sõitma läbi jalakäijatele mõeldud tunneli, et jõuda taas teisele poole raudteed, kus asub Rimi. Rimi jäigi kättesaamatuks, lõpetasime sõidu raudteeäärses parklas.

Kuna sama auto juht teatas, et sõidab juhtumisi ka Uberit, leppisime temaga kokku ka tagasisõidu, sel korral Uberiga. Õnnetuseks tuli sama teed pidi linna naasmiseks esmalt 1,5 kilomeetrit Pärnu poole sõita, et tagasipööre teha ja linna suunduvale sõidurajale pääseda. Sõit Uberiga kestis Taxify omast kaks minutit kauem ja maksis 84 senti rohkem. Selle hinna sees on Uberi hinnastuseripära: kõik üle 12-kilomeetrised sõidud (meie sõit oli 16,6 kilomeetrit) maksavad Uberiga rohkem. Alates 13. kilomeetrist tuleb kliendil iga järgneva kilomeetri eest tasuda 45 senti. Muidu maksab kilomeeter Uberiga 30 senti. Hinna arvutamise valemi teised komponendid pärast 12. kilomeetrit ei muutu.

Üsna samas hinnaklassis

Kokkuvõtteks võib öelda, et tegelikult on Taxify ja Uber nüüd üsna samas hinnaklassis. Taxify sõidualustustasu teeb lühikesed sõidud soodsamaks, kuid kui sõitja teab, et tema sõidu pikkuseks tuleb umbes 10–11 kilomeetrit, on tal mõistlikum sõita Uberiga, sest Uberi kilomeetrihind on endiselt madalam.

Telefonis tasub hoida mõlemad äpid, juhuks kui emb-kumb suurema nõudluse tõttu mingil kellaajal hinda tõstab.

Meie katse tulemusest selgus, et Uberi 13. kilomeetri poliitika tegi Uberi sõidu kallimaks (isegi siis, kui Pärnu maanteel tehtud 1,5-kilomeetrine lisahaak hinnast maha arvutada).

Sõidujagamisteenuse kasutajatel tasub telefonis hoida mõlemad äpid, juhuks kui emb-kumb suurema nõudluse tõttu mingil kellaajal hinda tõstab. Kordaja võib äppides erineda. Teisipäeva hommikupoolikul tegime ühe lisakatse. Linnasisene sõit Narva mnt 13 hoovist Ida-Tallinna keskhaigla juurde maksis Uberiga 3,34 eurot ja sama tee tagasi Taxifyga 2,50 eurot. Uber rakendas sel teekonnal kordajat 1,3, Taxify aga mitte.

Allikas: Eesti Päevaleht