Tavatarbijatest maitsežürii hindas viit koolajooki, et selgitada välja see õige Coca-Cola.

Kasulik palus hindajatel pimekatse korras koolajooke mekkida. Katses osalesid päris Coca-Cola, Kane’si koolamaitseline limonaad, suhkruvaba Coca-Cola Zero, Pepsi ja Original Taste Cola. Jooke maitsesid tudeng Merilin Hoomatalo, blogija Mai-Liis Paenurm ja koomik Rauno Meronen.

Selgus see, mis selguma pidi: kõik koolajoogid on üsna sarnase maitsega ning tarbija maksab eelkõige sildi ja pudeli kuju eest. Või nagu Hoomatalo ütles: „Võta ühte ja viska teist, nad on ülisarnased.” Ka Paenurm nentis, et tarbijana valime sageli toodet siiski sildi, mitte maitse järgi.

Kui palusime maitsjatel kirjeldada, mille järgi tunda ära seda ühtainsat ja õiget Coca-Cola Company valmistatud karastusjooki, jäid nad jänni. „Keegi kunagi ütles, et Coca-Cola maitset ei saa kirjeldada. Jah, seda on väga raske kirjeldada, aga ma arvan, et kõige lihtsam on mõelda karamellistatud suhkrule, millest näiteks piparkooke tehakse. Võib-olla sellega võikski Coca-Cola maitset võrrelda,” pakkus Paenurm.

Päris Coca-Colat maitsjad jookide seast ei leidnudki – see oli maitsežüriile kõige vähem maitsenud märjuke. Kõige positiivsemalt üllatasid Kane’si koolamaitseline limonaad ja katse odavaim Original Taste Cola.

1. Kane’s (0,81 eurot / 0,33 l)

Rauno Meronen (RM): „See on hästi natuke magusam.”

Merilin Hoomatalo (MH): „Sel on mingi lõhn juures, see ei ole kindlasti Coca-Cola. Siin on selle soomlaste magusa lagritsa lõhn juures, aga samas ta ei maitse üldse lagritsaliselt. Päris huvitav. Tundub tervislikum.”

Mai-Liis Paenurm (MP): „Värvi poolest teistega võrreldes heledam. See on päris hea, siin on mingi ingveri maitse juures.”

2. Original Taste Cola (0,85 eurot / 2 l)

RM: „Seda ma jooksin toidu kõrvale. Ma pakun, et see on Kane’s. Kui see ei ole Kane’s, siis ma hakkan seda koolat jooma, mis iganes ta siis ei ole.”

MH: „See on kõige täidlasema maitsega. See tundub ka Coca-Cola. Äkki need on kõik Coca-Colad, mis siia maitsmiseks on pandud?”

MP: „Mingi kõrvalmaitse on juures, see pole Coca-Cola.”

3. Pepsi (1,25 eurot / 1 l)

RM: „See on kõige magusam, väga suurte mullidega.”

MH: „Ma arvan, et see on Coca-Cola, tundub suhkrusem. Või äkki see on Pepsi?”

MP: „Ma olen segaduses...”


4. Coca-Cola (1,59 eurot / 2 l)

RM: „Suhkur ja vesi on täpselt pooleks siin joogis.”

MH: „Hästi vesine on. See ei ole küll Coca-Cola. Ma ei tea, mis see on, aga see ei meeldi mulle.”

MP: „See ei ole kindlalt Coca-Cola, sest sel ei ole Coca-Colale omast vürtsi. Kuidagi liiga lahja tundub. Maitseb mulle kõige vähem.”


5. Coca-Cola Zero (1,05 eurot / 1,5 l)

RM: „Väga tugev suhkrumaitse, hakkab hambaid kohe söövitama. Kõiki teisi võite mulle serveerida, aga seda mitte.”

MH: „Maitse on tuttav, ma olen seda tõenäoliselt varem joonud. See kuulub sinna Coca-Cola, RC Cola ja Pepsi klassi.”

MP: „See tundub teistest kõige rohkem Coca-Cola maitsega.”

Allikas: Eesti Päevaleht