Enne seda teatas RedaktionsNetzwerk Deutschland (RND), et õnnetuse võis põhjustada ühe raudteelase „saatuslik viga“. Nimelt lülitas ta väidetavalt erandlikult välja automaatse signaalsüsteemi, et hiljaks jäänud rongi „käsitsi“ läbi lasta. Vastu tulnud rongile näidati aga samuti rohelist tuld, vahendab Die Welt.

Teisipäeva hommikul põrkas Baieris Holzkircheni ja Rosenheimi vahel kokku kaks kohalikku rongi. Lisaks vähemalt kümnele hukkunule sai veel 18 inimest raskelt ja 63 kergemalt vigastada. Tegemist oli viimase 40 aasta raskeima rongiõnnetusega Baieris.

Mangfalltalbahniks nimetatavat raudteelõiku kontrollib süsteem, mis peab automaatselt selle eest hoolitsema, et rongide kokkupõrget ei toimuks, jättes rongid automaatselt seisma, kui nad lubamatult ühel teel on, signaale eiravad või muud sellist juhtub, teatas Saksamaa transpordiminister Alexander Dobrindt. Lõigul, kus õnnetus aset leidis, oli seda süsteemi alles eelmisel nädalal kontrollitud.

Päästetööd olid äärmiselt keerulised, sest õnnetuspaik asub metsas mäenõlval Mangfalli jõe kõrval.